Sprogpolitik - hvad skal den indeholde?

Jeres sprog viser hvem I egentlig er, og det gælder i alle slags tekster, fra produktbeskrivelser over breve og mails til hjemmesider.

Derfor har ethvert firma brug for en intern sprogpolitik til alle skrivende medarbejdere. Kun på den måde kan I opnå en professionel, ensartet skriftlig kommunikation som sender de rette signaler om jeres virksomhed.

En sprogpolitik sikrer at I - i stedet for bare at sige hvad I gerne vil gøre - rent faktisk gør det i praksis.

Og jeres samarbejdspartnere, medlemmer, kunder eller klienter tror mere på det I faktisk gør, end på det I erklærer at have som mål at gøre.

Jeg har været med til at formulere mange virksomheders sprogpolitik, fra forsikringsselskaber over kommuner og regioner til it-firmaer og agenturer.

Derudfra har jeg udviklet en detaljeret skabelon til hvad en god og anvendelig sprogpolitik skal indeholde. I kan enten udfylde skabelonen selv, eller vi kan formulere jeres specifikke sprogpolitik sammen - med konkrete eksempler fra jeres breve, mails, notater eller rapporter.

Ring til mig på 20 29 92 43 og hør nærmere.

 

 

 

 

Rask Kommunikation · Kirsten Rask · Tåstrupvej 257, 4340 Tølløse · Tlf. 58 85 85 02 / 20 29 92 43 · post@kirsten-rask.dk

Powered by Søgaard & Co.