Hvad nytter en sprogpolitik?

Jeres sprog viser hvem I egentlig er, og det gælder i alle slags tekster, fra produktbeskrivelser over breve og mails til hjemmesider.

Derfor har ethvert firma brug for en intern sprogpolitik til alle skrivende medarbejdere. Kun på den måde kan I opnå en professionel, ensartet skriftlig kommunikation som sender de rette signaler om jeres virksomhed.

Vis hvem I er, i praksis

En sprogpolitik sikrer at I - i stedet for bare at sige hvad I gerne vil gøre - rent faktisk gør det i praksis. Og jeres samarbejdspartnere, medlemmer, kunder eller klienter tror mere på det I faktisk gør, end på det I erklærer at ville gøre.

Skabelon til en sprogpolitik

Jeg har været med til at formulere mange virksomheders sprogpolitik, fra forsikringsselskaber over kommuner og regioner til it-firmaer og agenturer.

Derudfra har jeg udviklet en detaljeret skabelon til hvad en god og anvendelig sprogpolitik skal indeholde. Den dækker både ordvalg, sprogbrug, overskrifter, indledninger og andre af de konkrete sprogspørgsmål som jeres skrivende medarbejdere hver dag skal tage stilling til og vælge imellem. 

Skabelonen kan efter behov dække både notater, indstillinger, mail- og brevskrivning og andre teksttyper.

Kontakt

I kan enten udfylde skabelonen selv, eller vi kan formulere jeres konkrete sprogpolitik sammen - med virkelige eksempler fra jeres breve, mails, notater eller rapporter.

Ring og hør mere og/eller bestil en skabelon på post@kirsten-rask.dk eller tlf. 20 29 92 43.

 

 

 

 

Rask Kommunikation · Kirsten Rask · Tåstrupvej 257, 4340 Tølløse · Tlf. 58 85 85 02 / 20 29 92 43 · post@kirsten-rask.dk

Powered by Søgaard & Co.